Klik Sini Skali

Pengikut

Klik Sini Skali

Contest dan Informasi Terkini

www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com

Saiful Apek Bimbang ....

>> Tuesday 18 May 2010



"Saya malas nak buat trademark gitu-gitu lagi sebab orang sudah sedia maklum lawak itu dan mereka harapkan something new dari saya. Dulu saya protege dan akan lakukan apa yang saya nak buat, namun sekarang bila sudah menjadi mentor kepada pelawak baru, saya rasa lebih senang bersahaja apabila membuat lawak. Tak perlu over sangat.


"Untuk watak dalam Kecoh Betul, saya terima sebab melihat perlunya saya dalam filem tersebut. Dan kebanyakan yang terlibat adalah pelawak baru dan saya bertanggungjawab menjadi mentor mereka. Babak saya tak banyak namun kewujudan saya hanyalah sebagai rujukan kepada mereka," ujarnya.

Bagaikan telah melewati fasa yang lebih dewasa, Apek lebih serius ketika berbicara dan lebih senang sekiranya perbualan berkisarkan kerjaya dan industri filem yang semakin sendat ini.

"Saya sudah banyak berlakon filem namun tak ada satu pun yang peminat ingat akan kesannya. Kalau boleh saya nak diingati kerana watak yang dibawa seperti babak ' Tipah tertipu' dalam filem Ali Setan. Dialog itu selalu digunakan sampai sekarang kerana kesannya kepada penonton.

"Namun apa yang saya lihat sekarang, perjalanan industri kita makin jatuh. Terlampau banyak filem dikeluarkan saban tahun dan terlampau banyak eksperimen cuba dipaparkan kepada penonton sampai kita tak tahu apa yang cuba disampaikan.

"Bagi saya filem Kecoh Betul adalah cerita biasa kerana saya pernah berlakon cerita bercorak begini. Adalah biasa menonjolkan isu rempit dalam filem namun filem ini lebih logik dan realistik," ujar Apek.

Masih Ralat

Filem arahannya masih ditahan daripada tayangan, Apek meluahkan rasa kecewa apabila hasil buah tangan pertamanya terpaksa menunggu untuk dipasarkan. Dua tahun penantian menyebabkan filem Shhh...Dia Datang dikecam hebat dan dianggap gagal oleh sesetengah pihak.

"Kalau boleh saya nak tahu feedback penonton selepas menonton filem arahan saya, tapi saya masih menunggu saat itu kerana masalah yang tak dapat dielakkan. Sepatutnya filem itu ditayangkan awal tahun 2009 tapi sampai sekarang saya masih tak tahu statusnya," luah Apek yang akan muncul dalam Magika dan 4 Madu.

0 comments:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP