Klik Sini Skali

Pengikut

Klik Sini Skali

Contest dan Informasi Terkini

www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com

Nabil Berjaya di Beijing

>> Tuesday 18 May 2010




[Nabil dan peserta lain semasa di Beijing.]
Nabil Zamanhuri berjaya mengharumkan nama Negara dalam pertandingan The 11th Pan Asia Music Festival apabila memenangi dua anugerah iaitu Naib Juara Lagu Terbaik (kategori lagu) menerusi lagu Dari Jauh hasil ciptaan Lah Ahmad dan beliau sendiri. Dia juga terima anugerah Asia Most Potential/Promising Singer 2010.

Acara itu berlangsung pada 28 April hingga 7 Mei 2010. Nabil bersaing bersama 30 peserta daripada negara dari Sri Langka, Romania, Thailand, Finland, Malta, Kazakhstan, Bulgaria, China, Canada, Australia dan lain-lain.

[Inilah trofi kemenangan Nabil.] Tempat pertama bagi lagu terbaik telah dimenangi penyanyi dari Filipina. Peserta Filipina juga mendominasi anugerah bagi kategori vokal apabila memenangi tempat pertama bagi kategori itu, manakala Sri Lanka dan Bulgaria di tempat kedua dan Romania di tempat ketiga.



Walaupun gagal memenangi apa-apa tempat bagi kategori vokal, namun kejayaan Nabil benar-benar memberi semangat buat anak muda ini. Bagi Nabil sendiri beliau amatil bersyukur walaupun tidak menjadi juara, namun terpilih ke peringkat akhir Top 10 amat membanggakan.

“Saya berasa terharu apabila turut mendapat anugerah Asia Most Promising and Potential Singer dan paling saya bangga sekali ialah lagu ciptaan saya dan Lah Ahmad mendapat tempat kedua," katanya.
[Bangga diiktiraf di luar negara.]
Menurutnya lagi, Ini cukup membuktikan bahawa muzik Malaysia mampu diiktiraf di peringkat antarabangsa.

Nabil terpilih untuk mewakili Malaysia ke pertandingan yang dulu dikenali sebagai Asia New Singer Competition of Shanghai Asia Music Festival.

Malaysia telah banyak membawa kejayaan pada pertandingan ini selama beberapa tahun melalui Datuk Siti Nurhaliza, Deja Moss, Misha Omar, Jaclyn Victor, Ezlynn dan Shila OIAM antara nama yang telah mengukir kemenangan.

Pemilihan Nabil dibuat oleh Kementerian yang telah dilantik oleh Shanghai Asia Music Festival Committee untuk memilih bakat baru bagi mewakili Malaysia ke Pertandingan ini yang mendapat pengiktirafan oleh Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia dan disokong Majlis Muzik Malaysia.

0 comments:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP