Klik Sini Skali

Pengikut

Klik Sini Skali

Contest dan Informasi Terkini

www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com www.churpchurp.com

>> Tuesday 18 May 2010


Mangga Muda ni kalau pergi melancong ke luar negara seronok sungguh menonton saluran FTV (Fashion TV) yang sarat dengan pelbagai peragaan fesyen seluruh dunia, khsusnya kota fesyen Paris, Milan dan New York.

Bukan apa... sebab saluran FTV ni tak menyakitkan kepala. Tak ada apa yang nak difikirkan sebaliknya dihidangkan dengan fesyen terbaru rekaan pereka ternama seluruh dunia. Terfikir juga... bila agaknya FTV masuk siaran di TV Malaysia?



Sebenarnya Mangga Muda ada terdengar yang FTV akan masuk juga ke Malaysia tak lama lagi. Seronok Mangga Muda mendengar cerita itu. Tapi Mangga Muda hanya dengar-dengar orang fesyen bercerita, bukannya daripada sumber utama. Tak tahulah sejauh mana kebenarannya. Harap-harap ia akan jadi kenyataanlah. [Antara rekaan berciri Islamik. ]



Memang Mangga Muda akui ada isu berbangkit sekiranya kemasukannya tidak melalui tapisan, sebab ada slot peragaan pakaian dalam yang disiarkan. Tapi bagi Mangga Muda ia bukanlah isu besar kerana slot itu boleh diganti dengan pengisian tempatan.

Misalnya slot peragaan coli untuk siaran seluruh dunia diganti dengan peragaan fesyen tempatan. Malaysia juga ada banyak pereka terbaik yang boleh mencipta fesyen setanding pereka dunia. Slot itu boleh diisi dengan rekaan mereka.

Kalau mahu nampak lebih sopan apa kata diisi dengan rekaan busana muslimah. Sekarang sudah ada acara tahunan peragaan busana muslimah melibatkan pereka Malaysia, Indonesia, Pakistan, Dubai dan sebagainya yang dinamakan Islamic Fashion Festival yang dikendalikan oleh Datuk Shah Rezza sejak beberapa tahun lalu.

Sekurang-kurangnya ada juga ruang untuk pereka tempatan dan pereka busana muslimah untuk mengenengahkan lagi rekaan mereka ke mata luar.

0 comments:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP